Mörka Ringar under Ögonen Behandling med Laser

Mörka ringar under ögonen och trötta ögon orsakas av blodkärl, pigmentfläckar och nedbrytningsämnen som syns genom den tunna huden.

Behandling med laser mot mörka ringar runt ögonen är effektiv i att reducera mörka ringar under ögonen hos kvinnor och män.

ta bort mörka ringar under ögonen män

Boka tid för behandling av mörka ringar under ögonen

Hur fungerar behandlingen av mörka ringar under ögonen med laser?

Mörka ringar under ögonen orsakas av blodkärl, pigmentfläckar och nedbrytningsämnen som syns genom den tunna huden. Behandling med laser mot mörka ringar under ögonen genomförs med IPL. Denna teknologin bygger på att högintensivt ljus anpassad för mörka ringar under ögonen penetrerar huden och absorberas av olika ämnen:

• Bindvävnad
  • Hemoglobin i ytliga blodkärl
  • Hemosiderin i avlagringar
  • Melanin i pigmentfläckar

I dessa ämnen omvandlas ljuset till värme som orsakar skrumpning av kärlen och förstörelse av pigment som därefter försvinner. Värmen stimulerar också till nybildning av kollagen och elastiska fibrer som ger en förtjockning av huden. Genom borttagning av orsakerna till mörka ringar under ögonen med laser kan man också reducera mörka ringar och trötta ögon.

Laserkliniken Södermalm är en av få laserkliniker i Stockholm med andra generationens IPL laser med ett anpassat våglängdsspektrum för mörka ringar under ögonen. Laserbehandling med andra generationens IPL är en mycket exakt och skonsam metod för behandling av mörka ringar under ögonen. Behandlingen utförs av leg. läkare.

Att ta bort mörka ringar under ögonen med laser är något som första gång kan kännas lite läskigt. Du får information om vad som händer under hela proceduren. Du får ett ögonskydd för att undvika att ljuset träffar ögonen. När ljuspulserna appliceras på huden kan du känna en lätt stickande och varm känsla. Omedelbart efter behandlingen kan pigment ha mörknat och en lätt rodnad syns på det behandlade området. Rodnaden försvinner oftast samma eller nästa dag. I många fall ses en förbättring redan någon vecka efter behandlingen medan den kollagenstimulerande effekten blir större över flera veckor.

Beroende på orsaken till mörka ringar behövs oftast 6 behandlingar med minimum 2 veckors intervall för optimal effekt. Läs mer här om garanti och resultat.

Du skall undvika brun utan sol produkter i 4 veckor innan behandling. Det går bra att vara lite solbrun, men undvik aktiv solning och solarium i 1 vecka innan behandling. Undvik läkemedel som orsakar ljuskänslighet under 3 dygn innan behandling. Ta bort smink innan behandling.

Du kan återgå till normala aktiviteter direkt efter behandlingen och använda smink redan samma dag. Det finns inga hinder att gå till arbete nästa dag. Undvik hård träning tills eventuell svullnad lagt sig. Var försiktig med solning dom närmsta veckorna efter behandling.

Boka tid för behandling av mörka ringar under ögonen

Före & Efter